Søk om stønadslån hos Andøy kommune

Andøy kommune tilbyr stønadslån. Her får du informasjon om hvordan du kan søke.

Her kan du lese hele regelverket. Kontaktinfo finner du nederst i denne artikkelen.

Last ned regelverk for stønadslån. (PDF, 494 kB)

Du kan søke om stønadslån til landbruksformål til følgende:

• Overtakelse av eksisterende bruk (herunder generasjonsskifte).
  • Fellestiltak med klar kostnadsbesparende og/eller inntektsøkende effekt og/ellerarbeids- og rasjonaliseringsmessige fordeler for den enkelte. Dette gjelder foreksempel fellesbeiter, fellesfjøs, maskinsamvirke, kulturtekniske tiltak ogbygdeturisme.
  • Kulturtekniske tiltak, herunder dyrking, grøfting, profilering, omgraving av myr, kanalisering og driftsveier på enkeltbruk.
  • Rasjonaliseringstiltak og utvidelse i henhold til driftsplan, herunder maskin- ogredskapskjøp, bygningstekniske tiltak, kjøp av tilleggsjord, og til kjøp av avlsdyr når en forbedring av dyrematerialet eller en besetningsøkning er nødvendig for å bedre driftsresultatet.
  • Gårdsturisme, herunder hytter, restaurering av hus/bygninger og utbygging av aktivitets- og servicetilbud.
  •  Utmarksnæringer, herunder skogbruk, jakt og fiske, fiskeoppdrett, bærproduksjon og generelt til utnytting av alle naturlige ressurser i eller i tilknytning til landbruket i videste forstand.
  • Gartneri- og hagebruksorienterte produksjoner, herunder bær- og grønnsakdyrking på friland, drivhus og planteskoledrift.
  • Kjøp av produksjonskvoter, herunder melkekvoter.
  • Nyetablering/driftsomlegging.

Vil du ha mer informasjon, eller kanskje søke om kommunalt stønadslån?

Ta kontakt med landbrukskonsulenten på e-post.

Send e-post til landbrukskontoret