FOLKEMØTE PÅ NORDMELA SAMFUNNSHUS 25 APRIL!

Har du noen tanker eller ideer om Nordmela og hvordan det bør utvikles i fremtiden? Da er dette møtet for deg!

Vi inviterer deg til et viktig folkemøte om kommuneplanens arealdel og informasjon om fremtidige planer for Nordmela landhandleri som en nærbutikk i et flerfunksjonelt bygg.

Møtet vil bli avholdt på Nordmela samfunnshus, tirsdag 25. april klokken 19.00

Avdelingsleder for samfunnsutvikling i Andøy kommune, Arne Robert Svendsen, vil ta dere med på en prosess som kalles for Kafédialog. Denne metoden egner seg godt for deltakere som ikke liker å snakke i store forsamlinger.

Gjennom møtet ønsker kommunen å diskutere fremtidige muligheter og utfordringer som Nordmela må håndtere gjennom historien "oppskytning i 2026" - Hvordan kan det se ut?

Vi får også besøk av Distriktssenteret og Merkur som vil presentere noen som kalles Merkur-programmet. Det er et utviklingsprogram for nærbutikker i distrikts-Norge med mål om å sikre innbyggere tilgang til nærliggende dagligvarebutikker med god kvalitet og mange tilleggstjenester.

Etter dette ønsker Hans-Eirik Olsen å formidle hva de foreløpige planene for Nordmela landhandleri og kafe er.

I tillegg kommer det 3 gjester fra Nordland fylkeskommune med på møte.

Dette er en unik mulighet til å dele dine synspunkter og høre fra andre i lokalsamfunnet om hva de tror vil være best for Nordmela. Vi er også veldig glade for å ha med oss så mange representanter fra både fylkeskommune, kommune, forskning og butikken, og oppfordrer alle deltagere til å benytte seg av anledningen til å stille mange spørsmål.

Kom og bli med på diskusjonen og bidra til å forme Nordmela sin fremtid.

Vi ser frem til å se deg på møtet!