Nattestengt på fv. 82 i Vesterålen

Fra mandag 11. september blir det et par uker med stengt veg kveld og natt på fylkesveg 82 mellom Maurnes og Buksnes. Årsaken er vegarbeid med skifte av stikkrenner.

Strandryddeuka 2023!

Den nasjonale STRANDRYDDEUKA er nå i gang, frem til og med søndag 17. september. Vi håper du som leser dette vil bidra med å rydde en strand eller ei fjære!

Kurs for unge bønder og eierskifte i landbruket 29.9-1.10

Nordland Bondelag inviterer sammen med Statsforvalteren i Nordland til det årlige unge bønder kurset med eierskiftet i landbruket. I år er påmeldingen åpen for både de som skal inn i næringen og de som skal selge/overdra gården.

Arbeidsverksted: Næringsarbeid i Andøy.

Hva er viktig for deg, din bedrift og din bransje fremover? Vi møtes i kommunestyresalen i Andenes Idrettshall onsdag 6. september kl 18!

Åpent dialogmøte i Harstad og på Andenes om forvaltning av kystnære lokale fiskebestander

Fiskeridirektoratet inviterer til åpne dialogmøter i Harstad og på Andenes om fovaltning av kystnære fiskebestander i Andfjorden, Vågsfjorden og Solbergfjorden.

Feil i faktura på kommunale avgifter

Ved en feil har faktura på kommunale avgifter for august fått forfallsdato 20.september. Egentlig skulle denne hatt forfall 20.august.

Til grunneiere og eiere av landbrukseiendom i Andøy kommune.

I uke 35 og 36 utfører Norsk institutt for bioøkonomi /NIBIO, feltarbeid på dyrka og dyrkbar myr i Andøy kommune.

Informasjon om fugleinfluensa

Det er påvist fugleinfluensa på ville fugler i Nordland. Her finnes informasjon om hva du skal gjøre under utbruddet.

Stengt vei: Fv. 82 Myrseth - Fv. 82 Tørrtjønnmyra (Breivik-Saura)

Det pågår veiarbeid på fylkesvei 82 på strekningen Myrseth-Tørrtjønnmyra (Breivik-Saura).

Stor skogbrannfare

Det er meldt stor fare for skog-, gress- og lyngbrann. Andøy brann og redning ber alle om å være varsomme med bruk av ild og varme utendørs.