Søk tjenester

Hvis du har behov for helse- og omsorgstjenester, må du sende en søknad. 

Andøy kommune har ett felles søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester. Du kan søke digitalt via MittAidn eller ved å levere inn søknaden på papir - se informasjon om dette lenger nede på siden.Digital søknad via MittAidn med BankID, trykk her.

Søknadsskjema for utskrift på papir finner du her. (PDF, 153 kB)

Hva skjer etter at du har søkt? 

Når vi mottar søknaden din, vil en saksbehandler ta kontakt for å kartlegge situasjonen din nærmere. Dette kan skje ved et hjemmebesøk, telefonsamtale, videomøte eller fysisk møte. 

Etter kartleggingen vil kommunen fatte et vedtak. Vedtaket gir deg informasjon om du får tjenesten eller ikke, og hva tjenesten eventuelt innebærer. 

Når får du svar på søknaden? 

Vi har plikt til å behandle søknaden så snart som mulig, jf. forvaltningslovens bestemmelser om saksbehandling på fire uker. 

For tiden klarer vi ikke alltid å behandle søknader eller komme med foreløpig svar innen fire uker. Dette er på grunn av stor saksmengde, omorganisering og implementering av nytt saksbehandlingssystem.