Søk tjenester

Her finner du informasjon om hvordan du søker om helse- og omsorgstjenester.

Hvis du har behov for helse- og omsorgstjenester, må du sende en søknad. 

Andøy kommune har ett felles søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester. 

Fyll ut søknaden så godt du klarer. Legg ved relevante dokumenter som viser hjelpebehovet ditt. Skriv under på søknaden. 

Du kan skrive ut og sende inn skriftlig søknadsskjema for helse- og omsorgstjeneste her. (PDF, 280 kB)

Det er den som søker om hjelp som må skrive under på søknaden. Hvis verge eller fullmektig skal gjøre det, må du ligge ved en kopi av fullmakt eller vergeoppnevning. 

Avlever søknaden 

Skjemaet skal skrives ut, utfylles og sendes via brev til Tjenestekontoret eller leveres på servicetorget på rådhuset hverdager mellom 10.00 - 14.00. 

Husk å merke med Tjenestekontoret 

Andøy kommune 
Tjenestekontoret 
Postboks 187 
8483 Andenes 

Hva skjer etter at du har søkt? 

Når vi mottar søknaden din, vil en saksbehandler ta kontakt for å kartlegge situasjonen din nærmere. Dette kan skje ved et hjemmebesøk, telefonsamtale, videomøte eller fysisk møte. 

Etter kartleggingen vil kommunen fatte et vedtak. Vedtaket gir deg informasjon om du får tjenesten eller ikke, og hva tjenesten eventuelt innebærer. 

Når får du svar på søknaden? 

Vi har plikt til å behandle søknaden så snart som mulig, jf. forvaltningslovens bestemmelser om saksbehandling på fire uker. 

For tiden klarer vi ikke alltid å behandle søknader eller komme med foreløpig svar innen fire uker. Dette er på grunn av stor saksmengde, omorganisering og implementering av nytt saksbehandlingssystem.