Du kan klage på et vedtak innen fire uker fra du mottok vedtaket. I klagen må du beskrive hva du ønsker endret i vedtaket og begrunne dette.
En klage skal være skriftlig og undertegnet av pasienten eller brukeren, eller den som representerer pasienten eller brukeren.
Vi ber om at klagen sendes via brev til Tjenestekontoret eller leveres på Servicetorget på rådhuset hverdager mellom 10.00 - 14.00.
Vi ber om at klager ikke sendes på e-post grunnet personvernhensyn.
Kommunen kan gi deg veiledning, og også hjelpe deg å formulere en klage.
Ønsker du å snakke med Tjenestekontoret kan du legge igjen navn og telefonnummer her og du vil bli oppringt så snart som mulig.
Klageinstans er Statsforvalteren.
Før klagen sendes dit, skal den sendes Tjenestekontoret for vurdering om det er grunn til å endre vedtaket. Hvis vedtaket opprettholdes, vil saken bli oversendt Statsforvalteren.
Dersom vi ikke tar klagen din til følge og opprettholder det opprinnelige vedtaket, sendes klagen videre til Statsforvalteren i Nordland.