Hvis du er uenig i avgjørelsen, kan du klage på vedtaket. Det må du gjøre innen fire uker etter at du mottok vedtaket.
En klage skal være skriftlig og undertegnet av den som er part i saken eller den som representerer parten gjennom fullmakt eller vergemål. Hvis du er usikker på hvem som kan klage i en sak, kan du kontakte Tjenestekontoret.
Klagen sendes som brev til Tjenestekontoret eller leveres på Servicetorget i rådhusets åpningstid.
Klager skal ikke sendes på e-post på grunn av personvernhensyn.
Hvis du lurer på noe i forbindelse med en klage, kan du kontakte Tjenestekontoret for å få veiledning eller hjelp med å formulere klagen.
Ønsker du å snakke med Tjenestekontoret kan du legge igjen navn og telefonnummer her og du vil bli oppringt så snart som mulig.
Etter at du har sendt inn klagen, vil Tjenestekontoret gjøre en vurdering om det er grunn til å endre vedtaket.
Dersom vi ikke tar klagen din til følge og opprettholder det opprinnelige vedtaket, sendes klagen videre til Statsforvalteren i Nordland.