Aidn – nytt elektronisk pasientjournalsystem i Andøy kommune

Andøy kommune forbereder innføringen av Aidn – et moderne elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) utviklet spesielt for den norske kommunehelsetjenesten. 

Dette er en del av vår digitale satsing for å forbedre arbeidsflyt, styrke samhandling og tilby bedre tjenester til både helsepersonell og innbyggere.

Hva er Aidn?

Aidn EPJ er et nytt og moderne elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) utviklet spesielt for den norske kommunehelsetjenesten. I Andøy kommune tas det i bruk for “Pleie og omsorg” og “Psykisk helse og avhengighet”. Systemet er en del av en større digital satsing for å forbedre arbeidsflyt, styrke samhandling og gi bedre tjenester til både helsepersonell og innbyggere.

Gjennom mitt.aidn.no kan du:

  • Sende og motta meldinger med helsepersonell
  • Få oversikt over avtaler, besøk og oppfølging
  • Følge med på hva som skjer – når det skjer
  • Involvere pårørende i oppfølgingen

Når tas Aidn i bruk?

Vi er nå i en overgangsfase hvor systemet tilpasses våre behov og helsepersonell får opplæring. Vi forventer å ta Aidn i bruk 13. oktober.

Hvordan får jeg tilgang?

Når Aidn er aktivert i Andøy kommune, vil du kunne logge inn via mitt.aidn.no med BankID. Tjenesten fungerer best på mobil, men kan også brukes i nettleser på PC.

Er det trygt?

Ja. All kommunikasjon skjer via sikker innlogging med BankID, og dine helseopplysninger behandles i tråd med gjeldende personvernlovgivning.

Trenger du hjelp?

Har du spørsmål om Aidn eller innføringen i Andøy kommune, kan du kontakte oss på telefon 76115000 eller e-post postmottak@andoy.kommune.no. Du kan også spørre helsepersonell neste gang du er i kontakt med dem.